- Katılım
- 5 Şub 2020
- Mesajlar
- 2,293
- Tepkime puanı
- 1,625
- Puanları
- 143
- Konum
- Samsun
- Web sitesi
- www.1tik.net
Grafik Tasarımda İyi Fikir Nasıl Bulunur?
Mesajı görselleştirirken en kısa yoldan anlatmanın, yani fikir bulmanın farklı yöntemleri vardır. Sizinle iyi fikrin bulunmasında grafik tasarım sürecini maddeler halinde inceleyelim.
İlk aşama olan problemi tanımak, verilen konunun ne olduğunu tam olarak anlama ve o konuyu benimseyebilmektir. Bir problemi tanımlarken sınırları zorlamak gerekir.
Bunun için ''kısa ve öz'' , ''özlü özet'' anlamlarına gelen brief, oldukça önemlidir. Yani ön bilgiyi kısa ve doğru sorularla sormak önemlidir. Peki doğru bir brief almak için neler yapmak gerekir? Devam edelim..
Yapılacak tasarımda bir hareket noktası bulabilmenin tek yolu, problem hakkında mümkün oldukça çok bilgi toplayabilmektir. Tasarım sürecinde en çok vakit ayrılması gereken bölümdür. Bu süreçte rakipler, benzer kampanyalar ve ilham kaynağı olabilecek her detay toplanır.
Tasarımların esin kaynağı genelde doğadaki düzenden gelmektedir. Önemli olan düzenin farkına varmak ve var olandan faydalanmaktır. Esin kaynaklarını tetikleyerek yeni tasarımlar ortaya çıkarabilir, düşünmeyi öğrenme ve yaşamlarındaki olaylara farklı açılardan bakarak doğadan, yaşamdan veya kendinden yola çıkarak düzen, uyum, ritim, tekrar, bütünlük, topluluk vb. kavramları yapılandırabilirsiniz.
Farklı bir bakış açısıyla yapılmış olan tasarımdan ilham alma konusu da bize yol gösterecektir. Bu açıdan tasarlama sürecinde insanların yapmış oldukları herhangi bir şeyden esinlenebilir. Ancak bilinmesi gereken şey; daha önce patent alınmış/alınmamış bir tasarımdan esinlenmek istendiğinde, kanunlar çerçevesinde %10'u geçmemesi gerekir. Aslında yaşanılan, görülen, hissedilen her şey bir tasarımcı için ilham kaynağı olabilir.
Bu konuda faydalı olacağına inandığım 10 kaynak hakkında detaylı bilgilerden bahseden Tasarımcı Dayı'nın videosunu sizinle paylaşıyorum.
Bir ekibin yaratıcı fikir üretmek için yoğun ve serbest bir şekilde tartışması yoluyla gerçekleştirilir. Katılımcılar ne kadar tuhaf ya da konu dışı gibi gözükse de sesli şekilde fikirlerini paylaşır. Kısacası saçmalarlar.
Bu süreci yaşayacak olan katılımcıların her birinin tasarımcı olması beklenmez; ajans başkanı, sanat yönetmeni, reklam metin yazarı, fotoğrafçı, tasarımcı, çaycı vb. konu ile ilgili/ilgisiz kişiler beyin fırtınasına katılabilir. Böylece en iyi fikrin bulunması için tüm beyinler bir araya gelir.
İlhamın gelmesi için öncelikle üzerinde düşünülecek bir soru olması gerekir. Tasarım sürecindeki ilk adım da zaten problemin tanımı ile başlayan süreçtir. Ardından yapılan araştırma aşaması ile birlikte düşünülen her neyse günlük yaşam için de bu soruyu unutan tasarımcı aslında düşünmeye devam eder. Ekstaz anı da bu düşünme süresinde yaşanılan karşılaşma ve fikrin bulunması ile biten en önemli andır.
Tasarımcı ya da tasarım öğrencisi, konu ile ilgili araştırmalar yapıp gerekli bilgi ve verileri toplamışsa ve bunları değerlendirebiliyorsa iyi fikre ulaşabilir. Farklı ve etkileyici bir fikir bulma çabası içerisinde farklı düşünme yöntemleri kullanabilirsiniz. Bu bölümde benim de tasarım sürecinde sıklıkla kullandığım yöntemleri paylaşacağım..
Tasarımcı kağıda ilk eskizlerini karaladığında fikir, tohum sürecindedir. Eskiz biraz daha ayrıntılı bir hâle getirildiğinde ise üretkenlik aşamasına geçilmiş olur. Buluş süreci, problemin ortaya konması ve olasılıkların araştırılmasına yönelik çalışmaları içerir.
Tüm aşamalardan geçmiş olan tasarımın hazır hâle getirilmesi işlemidir. Fikri doğurma sürecinde uygulama ve malzeme devreye girer. Ve işte aslında her şey burada başlar..
Konu hakkında sen de değerli görüşlerini bildirmeyi unutma, aşağıda buluşalım!
Mesajı görselleştirirken en kısa yoldan anlatmanın, yani fikir bulmanın farklı yöntemleri vardır. Sizinle iyi fikrin bulunmasında grafik tasarım sürecini maddeler halinde inceleyelim.
İlk aşama olan problemi tanımak, verilen konunun ne olduğunu tam olarak anlama ve o konuyu benimseyebilmektir. Bir problemi tanımlarken sınırları zorlamak gerekir.
Bunun için ''kısa ve öz'' , ''özlü özet'' anlamlarına gelen brief, oldukça önemlidir. Yani ön bilgiyi kısa ve doğru sorularla sormak önemlidir. Peki doğru bir brief almak için neler yapmak gerekir? Devam edelim..
Yapılacak tasarımda bir hareket noktası bulabilmenin tek yolu, problem hakkında mümkün oldukça çok bilgi toplayabilmektir. Tasarım sürecinde en çok vakit ayrılması gereken bölümdür. Bu süreçte rakipler, benzer kampanyalar ve ilham kaynağı olabilecek her detay toplanır.
Tasarımların esin kaynağı genelde doğadaki düzenden gelmektedir. Önemli olan düzenin farkına varmak ve var olandan faydalanmaktır. Esin kaynaklarını tetikleyerek yeni tasarımlar ortaya çıkarabilir, düşünmeyi öğrenme ve yaşamlarındaki olaylara farklı açılardan bakarak doğadan, yaşamdan veya kendinden yola çıkarak düzen, uyum, ritim, tekrar, bütünlük, topluluk vb. kavramları yapılandırabilirsiniz.
Farklı bir bakış açısıyla yapılmış olan tasarımdan ilham alma konusu da bize yol gösterecektir. Bu açıdan tasarlama sürecinde insanların yapmış oldukları herhangi bir şeyden esinlenebilir. Ancak bilinmesi gereken şey; daha önce patent alınmış/alınmamış bir tasarımdan esinlenmek istendiğinde, kanunlar çerçevesinde %10'u geçmemesi gerekir. Aslında yaşanılan, görülen, hissedilen her şey bir tasarımcı için ilham kaynağı olabilir.
Bu konuda faydalı olacağına inandığım 10 kaynak hakkında detaylı bilgilerden bahseden Tasarımcı Dayı'nın videosunu sizinle paylaşıyorum.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Bir ekibin yaratıcı fikir üretmek için yoğun ve serbest bir şekilde tartışması yoluyla gerçekleştirilir. Katılımcılar ne kadar tuhaf ya da konu dışı gibi gözükse de sesli şekilde fikirlerini paylaşır. Kısacası saçmalarlar.
Bu süreci yaşayacak olan katılımcıların her birinin tasarımcı olması beklenmez; ajans başkanı, sanat yönetmeni, reklam metin yazarı, fotoğrafçı, tasarımcı, çaycı vb. konu ile ilgili/ilgisiz kişiler beyin fırtınasına katılabilir. Böylece en iyi fikrin bulunması için tüm beyinler bir araya gelir.
İlhamın gelmesi için öncelikle üzerinde düşünülecek bir soru olması gerekir. Tasarım sürecindeki ilk adım da zaten problemin tanımı ile başlayan süreçtir. Ardından yapılan araştırma aşaması ile birlikte düşünülen her neyse günlük yaşam için de bu soruyu unutan tasarımcı aslında düşünmeye devam eder. Ekstaz anı da bu düşünme süresinde yaşanılan karşılaşma ve fikrin bulunması ile biten en önemli andır.
Tasarımcı ya da tasarım öğrencisi, konu ile ilgili araştırmalar yapıp gerekli bilgi ve verileri toplamışsa ve bunları değerlendirebiliyorsa iyi fikre ulaşabilir. Farklı ve etkileyici bir fikir bulma çabası içerisinde farklı düşünme yöntemleri kullanabilirsiniz. Bu bölümde benim de tasarım sürecinde sıklıkla kullandığım yöntemleri paylaşacağım..
- Dikey Düşünme: Yapılan araştırmalar ve alınan bilgiler ışığında mantıklı bir çözüm, fikir bulma aşamasıdır.
- Kapsamlı Düşünme: Denenmeyeni bulma yönünde farklı düşünceler geliştirerek fikir bulma gerçekleşir.
- Kuluçka Tekniği: Problem üzerine araştırma aşamasını ve diğer aşamaları geçerek fikir bulma konusunda yoğunlaştıktan sonra, dikkatin bilinçli olarak farklı konulara yönlendirilmesi ile gerçekleşir. Bu süreçte problem adeta kuluçkada bekler. Tasarımcı, bilinçli olarak problemi tekrar ele aldığı o anda fikir doğar..
- Not Alma Tekniği: Tasarımcı brief aşamasından itibaren süreçte edindiği tüm bilgileri ve aklında gelen her şeyi eskiz, karalama ve şemalar hâlinde kağıda aktarır. Etkileyici fikri bu şekilde bulur. Ben de fikir bulma sürecimde en çok not alma ve eskiz çizme yöntemlerini kullanıyorum.
Tasarımcı kağıda ilk eskizlerini karaladığında fikir, tohum sürecindedir. Eskiz biraz daha ayrıntılı bir hâle getirildiğinde ise üretkenlik aşamasına geçilmiş olur. Buluş süreci, problemin ortaya konması ve olasılıkların araştırılmasına yönelik çalışmaları içerir.
Tüm aşamalardan geçmiş olan tasarımın hazır hâle getirilmesi işlemidir. Fikri doğurma sürecinde uygulama ve malzeme devreye girer. Ve işte aslında her şey burada başlar..
Konu hakkında sen de değerli görüşlerini bildirmeyi unutma, aşağıda buluşalım!