- Katılım
- 25 Eyl 2020
- Mesajlar
- 216
- Tepkime puanı
- 162
- Puanları
- 48
- Konum
- istanbul
- Web sitesi
- www.arcface.net
Merhabalar,
Yazılım sektörüne girdiğimden dolayı bir çok alana el uzattım ve bulaştım haliyle her alanda az-çok bilgi sahibiyim. Bunu neden belirtiyorum eğer bir işe girecekseniz o işin tüm çevresini araştırmalısınız. Müşterinin isteklerini gerçekleştirebilmelisiniz.
Genel olarak yaptığım iş süreci şudur müşteri gelir aklındaki projeden bahsederek web ortamında bulunmayı ister kendi kurumu veya çalıştığı kurum için bunlar kolay müşteri tipleri neden çünkü her şeyi sıfırdan yapacaksınızdır başınızı ağrıtacak bir durum olmaz.
Fakat eski şirketlerin %70-80'i hala eski tip site kullanıyor ve mail sunucuları da bir o kadar eski bu tip kurumlar için e-postaları önemlidir. Tüm işlerini oradan döndürürler muhasebe, iş başvuruları, ürün takipleri, iletişimde bulunduğu kurumlar arasındaki yazışmaları vb.
Bu sebeple bu tür kurumların siteleri değişirken mail servisini sıfırdan kurmak yerine bu kurumlar için maillerin taşınması gerekir ama ülkemizde ve dünya genelinde maillerin taşınabilen, yedeklenebilen veriler olduğunu bilmeyen büyük bir yazılımcı kesimi var.
Müşteri yazılımcının dediğine güvenerek önemli verilerinden vazgeçip silinmesine göz yumar bu iş hukuğuna ters bir durumdur. Eğer bir işi yapıyorsan tam yapmalısın doğru bilgi vermelisin müşterilerimin büyük çoğunluğu ben mail servislerini yeni servislerine geçirdiğim de şaşırıyor daha önce sitesini yapan kişinin maillerin taşınamadığını sıfırdan oluşturduğunu ve bu yüzden bir çok önemli veriyi kaybettiğini söylüyor.
Bu sebeple hem bu tür yazılımcılardan biri iseniz sizi bilgilendirmek hemde postaların yedeklenip, taşınabilen veriler olduğunu size göstermek istiyorum.
Böylece ilerde yapacağınız işlerde kurumları mağdur bırakmaz daha sonraları başkalarıyla çalıştıklarında arkanızdan küfür yememiş olursunuz.
Ben yaklaşık 6-7 aydır MACOS kullanıcısıyım bu sebeple bunu MACOS üzerinden göstereceğim fakat ilerde bunu windows üzerinden nasıl yapabilirsiniz onuda anlatırım fakat postaların taşınabilen şeyler olduğu bildiğiniz için aslında bir kaç internette aratma ile nasıl yapacağınızı da öğrenebilirsiniz.
Bu örneği size Google Gmail'de yeni açtığım bir e-posta adresine zaten varolan bir e-posta adresimdeki e-postaları taşıyarak göstereceğim.
MACOS Mailler Uygulaması
Yeni Bir E-Posta hesabı nasıl Eklenir ?
İlk olarak mail uygulamasını çalıştırın açıldıktan sonra üst bardaki Apple logosunun yanındaki Mail yazısına tıklayın.
Daha sonra da hesap ekle diyerek hesap ekleme ekranına erişin.
Burada bir çok hazır kurulum bulunuyor fakat siz kurumun e-postasını kuracağınız için en alttaki başka bir mail hesabını seçerek e-posta adresini şifresini görünecek isimi ve profil e-postasını belirtip gelen giden mail sunucusunu girmelisiniz.
Ben örneği Google Gmail'de açtığım yeni e-posta adresi ile göstereceğim için ona gireceğim.
Postalar Nasıl Yedeklenir?
ilk olarak altta gördüğünüz gibi yeni e-posta adresinde sadece 2 tane e-posta bulunuyor ben şimdi [email protected] adresimdeki önemli klasöründeki iletilerin yedeğini alacağım.
Bu arada toplamda 997 tane ileti bulunuyor yapacağım şey çok basit posta kutusunda önemli klasörü üstüne gelip sağ tıklayacağım ve Posta Kutusunu Dışa Aktar diyeceğim
daha sonra bu yedeği nereye indireceğini soracaktır ben belgelerde mailler diye bir klasör açıp içine aktaracağım.
Gördüğünüz gibi mail yedeğim indi ve toplam da 70 mb'lık bir posta varmış.
Ben şu anda sadece 1 tane posta kutusunu indirdim oda önemli posta kutusu bu şekilde tüm posta kutularını indireceksiniz.
Postaları yeni E-Posta Hesabına Aktarma Nasıl Yapılır?
Buda son kısım oluyor gene üst menüden mailler uygulaması seçili iken Dosya > Posta Kutularını içe Aktar... diyoruz.
Daha sonra bu şekilde bir pencere açılacak mbox biçimindeki dosyalar diyerek bunu geçici dizine aktarıyoruz.
İçe aktarma süresi maillerin sayısına göre değişecektir.
Ve bitti şu anda yedeğini aldığımız mailleri tekrardan geçici dizine attık ve toplamda 977 ileti olduğu görüyoruz son olarak yapacağım tek şey tüm iletileri seçip yeni yerine aktarmak bunun için yapacağınız şey içe aktaracağınız dizini seçtikten sonra command+a tuşlarına basmak. ve sağ tıklayıp Şuraya taşı üstüne gelip taşınacak olan e-posta adresindeki mail klasörünü seçiyoruz.
ve bu kadar artık postalarınız yeni e-posta adresine taşındı.
müşterilerinizi mağdur etmeyin. İşinizi tam yapın ileride arkanızdan sövmek yerine övgüde bulunup eşine dostuna önersinler. İyi forumlar dilerim.
Yazılım sektörüne girdiğimden dolayı bir çok alana el uzattım ve bulaştım haliyle her alanda az-çok bilgi sahibiyim. Bunu neden belirtiyorum eğer bir işe girecekseniz o işin tüm çevresini araştırmalısınız. Müşterinin isteklerini gerçekleştirebilmelisiniz.
Genel olarak yaptığım iş süreci şudur müşteri gelir aklındaki projeden bahsederek web ortamında bulunmayı ister kendi kurumu veya çalıştığı kurum için bunlar kolay müşteri tipleri neden çünkü her şeyi sıfırdan yapacaksınızdır başınızı ağrıtacak bir durum olmaz.
Fakat eski şirketlerin %70-80'i hala eski tip site kullanıyor ve mail sunucuları da bir o kadar eski bu tip kurumlar için e-postaları önemlidir. Tüm işlerini oradan döndürürler muhasebe, iş başvuruları, ürün takipleri, iletişimde bulunduğu kurumlar arasındaki yazışmaları vb.
Bu sebeple bu tür kurumların siteleri değişirken mail servisini sıfırdan kurmak yerine bu kurumlar için maillerin taşınması gerekir ama ülkemizde ve dünya genelinde maillerin taşınabilen, yedeklenebilen veriler olduğunu bilmeyen büyük bir yazılımcı kesimi var.
Müşteri yazılımcının dediğine güvenerek önemli verilerinden vazgeçip silinmesine göz yumar bu iş hukuğuna ters bir durumdur. Eğer bir işi yapıyorsan tam yapmalısın doğru bilgi vermelisin müşterilerimin büyük çoğunluğu ben mail servislerini yeni servislerine geçirdiğim de şaşırıyor daha önce sitesini yapan kişinin maillerin taşınamadığını sıfırdan oluşturduğunu ve bu yüzden bir çok önemli veriyi kaybettiğini söylüyor.
Bu sebeple hem bu tür yazılımcılardan biri iseniz sizi bilgilendirmek hemde postaların yedeklenip, taşınabilen veriler olduğunu size göstermek istiyorum.
Böylece ilerde yapacağınız işlerde kurumları mağdur bırakmaz daha sonraları başkalarıyla çalıştıklarında arkanızdan küfür yememiş olursunuz.
Ben yaklaşık 6-7 aydır MACOS kullanıcısıyım bu sebeple bunu MACOS üzerinden göstereceğim fakat ilerde bunu windows üzerinden nasıl yapabilirsiniz onuda anlatırım fakat postaların taşınabilen şeyler olduğu bildiğiniz için aslında bir kaç internette aratma ile nasıl yapacağınızı da öğrenebilirsiniz.
Bu örneği size Google Gmail'de yeni açtığım bir e-posta adresine zaten varolan bir e-posta adresimdeki e-postaları taşıyarak göstereceğim.
MACOS Mailler Uygulaması
Yeni Bir E-Posta hesabı nasıl Eklenir ?
İlk olarak mail uygulamasını çalıştırın açıldıktan sonra üst bardaki Apple logosunun yanındaki Mail yazısına tıklayın.
Daha sonra da hesap ekle diyerek hesap ekleme ekranına erişin.
Burada bir çok hazır kurulum bulunuyor fakat siz kurumun e-postasını kuracağınız için en alttaki başka bir mail hesabını seçerek e-posta adresini şifresini görünecek isimi ve profil e-postasını belirtip gelen giden mail sunucusunu girmelisiniz.
Ben örneği Google Gmail'de açtığım yeni e-posta adresi ile göstereceğim için ona gireceğim.
Postalar Nasıl Yedeklenir?
ilk olarak altta gördüğünüz gibi yeni e-posta adresinde sadece 2 tane e-posta bulunuyor ben şimdi [email protected] adresimdeki önemli klasöründeki iletilerin yedeğini alacağım.
Bu arada toplamda 997 tane ileti bulunuyor yapacağım şey çok basit posta kutusunda önemli klasörü üstüne gelip sağ tıklayacağım ve Posta Kutusunu Dışa Aktar diyeceğim
daha sonra bu yedeği nereye indireceğini soracaktır ben belgelerde mailler diye bir klasör açıp içine aktaracağım.
Gördüğünüz gibi mail yedeğim indi ve toplam da 70 mb'lık bir posta varmış.
Ben şu anda sadece 1 tane posta kutusunu indirdim oda önemli posta kutusu bu şekilde tüm posta kutularını indireceksiniz.
Postaları yeni E-Posta Hesabına Aktarma Nasıl Yapılır?
Buda son kısım oluyor gene üst menüden mailler uygulaması seçili iken Dosya > Posta Kutularını içe Aktar... diyoruz.
Daha sonra bu şekilde bir pencere açılacak mbox biçimindeki dosyalar diyerek bunu geçici dizine aktarıyoruz.
İçe aktarma süresi maillerin sayısına göre değişecektir.
Ve bitti şu anda yedeğini aldığımız mailleri tekrardan geçici dizine attık ve toplamda 977 ileti olduğu görüyoruz son olarak yapacağım tek şey tüm iletileri seçip yeni yerine aktarmak bunun için yapacağınız şey içe aktaracağınız dizini seçtikten sonra command+a tuşlarına basmak. ve sağ tıklayıp Şuraya taşı üstüne gelip taşınacak olan e-posta adresindeki mail klasörünü seçiyoruz.
ve bu kadar artık postalarınız yeni e-posta adresine taşındı.
müşterilerinizi mağdur etmeyin. İşinizi tam yapın ileride arkanızdan sövmek yerine övgüde bulunup eşine dostuna önersinler. İyi forumlar dilerim.
Son düzenleme: