Üye olmak ve diğer içeriklerden de faydalanabilmek için buraya tıklayınız.

Üye olup şifrenizi unuttuysanız "Şifremi Unuttum" adresini kullanabilirsiniz

Forum kurallarını okumak için lütfen buraya tıklayınız .

Game ve DB Source Build -SBCP

arcface

Âyinesi iştir kişinin lafa bakılmaz
25 Eyl 2020
210
150
48
istanbul
www.arcface.net
ΤΙΚ
💎373
Merhabalar,

Metin 2 adlı oyun için yazdığım bir game ve db source build scripti build işlemlerinizi 7 adımda gerçekleştirmenizi sağlıyor.

Kısaca bir özet geçeyim bu normalde oyunu cd /usr/game dedikten sonra sh baslat.sh olarak başlattığınız da nasıl sizin yerinize başlatma işlemini yapıyor ise buda onun gibi size normal de elle tek tek gmake clean,gmake dep,gmake -j20 çektikten sonra oluşan dosyayı strip -s den geçirip küçülttükten sonra bunun adını değiştirip files'in olduğu klasöre aktarıp izin verme işini size sadece 7 adım da vereceğiniz basit bir kaç komut ile gerçekleştiriyor yani dosya taşıma derdi yok sizin yerinize yedekte alıyor dosya izinlerini veriyor tüm işlemler bitince eski derlenen dosyayı yeni oluşan source'deki dosyayı da kullandıktan sonra siliyor kısaca size 5-10 dakikalık bir zaman kazandırıyor sürekli source üzerinde çalışıyorsanız işinizi nasıl rahatlatacağını anlıyorsunuzdur.


Adına kısaca SBCP(Source Build Control Panel) dedim yani kaynağı derlerken kontrol edebileceğiniz bir panel diyebiliriz. Konu içeriğini anlatırken sistem hakkında SBCP diye bahsedeceğim.


SBCP Nedir?
SBCP normal şartlarda bash(terminal) üzerinde source build(Kaynak dosyaları derleme) yaparken işinizi kolaylaştıran bir plugin(eklenti) tam plugin denmese de kısaca kullanıcının girdiği değerlere göre source build işlemini gerçekleştiren, yedek alma işlemini yapan, game, db veya ikisini birden aktarıp dosya izinlerini veren bir plugin. Yazalı 2-3 gün oluyor open source(açık kaynaklı) olduğu için geliştirmek isteyenler alıp üzerinde çeşitli fanteziler yapabilir konu altına da yaptığı güncellemeyi ekler ise konuya dahil ederim.


SBCP İşlevleri Özellikleri Neler?

Özellikleri herhangi bir ek program veya component(bileşen) gerek duymadan kullanıcıdan gelen girdilere göre kendini derleyip belirtilen hususlar doğrultusunda build(yapı,inşa etme,derleme) işlemini gerçekleştirir.
4 adet işlevi bulunmakta bunlar; build etme, yedek alma, sıkıştırma ve dosyaları aktarma



SBCP Kullanımı

Öncelikle SBCP dosyasını kullanmak için kullanacağınız sunucu build etmeye uygun olmalıdır. Aksi takdir de çalışmayacaktır sunucu da makefile ve işlevleri kurulu olarak kabul edip devam ediyorum. Sunucu da usr/src dizine bu dosyayı aktarmalısınız path(yol) olarak orayı kâle aldım farklı bir yol üzerinde yapacak iseniz path girdilerini düzeltmelisiniz. Bu kısımdan sonrasını görseller ile destekleyerek anlatacağım.
öncelikle usr/src dizinine build.sh dosyasını aktarın.


GAME BUİLD

1 )
Terminal'i açın.
Bash:
Değerli ziyaretçimiz lütfen içeriği görüntüleyebilmek için Giriş yap ya da Kayıt ol to view codes content!

va9bk6.jpg


2 ) 3 Farklı seçenek gelecek 1 sadece GAME build eder, 2 sadece DB build eder ve 3 GAME ve DB build eder.
İlk olarak GAME build etmeyi göstereceğim. 1 Seçiyoruz.


LvrykG.jpg


3 ) Yedekleme işlemi bu işlem eğer yedekle olarak seçerseniz eski game dosyanızı yedekleyip .tar.gz olarak source adı ve tarihi isim olarak atayıp oluşturacaktır.
Eğer yedekleme yapma seçeneğini seçerseniz yedekleme aşamasını boş geçecektir. Ben örnekte o alanı da görmeniz için yedekle seçeneğini seçeceğim.

P7908N.jpg


4 ) Build edilecek dosyayı seçme SBCP size src klasörün de bulunan tüm klasörleri listeleyecektir.
Bu alanda build etmek istediğiniz source klasörünü seçeceksiniz. Adını büyük küçük harflere dikkat ederek eksiksiz girmelisiniz.
Ben Vectors_Source klasörünü seçeceğim bu örneği bu source üzerinden göstereceğim.

gPaqdR.jpg


5 ) game src yolunu girmeniz gerekiyor bunu otomatik yapmayı düşündüm ama bir çok arkadaş bunu değiştiriyor
örneğin; source/game/src,server/game/src veya direkt game/src bu yüzden bunu seçilebilir olarak sundum.

Gelen ekranda seçtiğiniz source adı ile beraber örnekte gösterecektir.

9YyQM3.jpg


Build işlemi başlayacaktır. Bitene kadar bekleyin...

qALb6D.jpg


6 ) Build işlemi tamamlandıktan sonra oluşan game dosyasını seçmeniz gerekiyor. Bunu da otomatik yapmayı düşündüm ama herkes kafasına göre derlenmiş game dosyasına isim atıyor bu yüzden bunu da seçtirmek zorundayım yoksa hata verecektir.
Size oluşan dosyaları görebilmeniz için liste olarak veriyorum arasından oluşan dosyanın adını girmenizi istiyorum.
Vectors_Source'de oluşan game dosyasının adı game_r_55170_32 olduğu için adını giriyorum.

M170NQ.jpg


7 ) Bir kaç saniye seçtiğiniz dosyayı sıkıştırmak ve yeniden adlandırmak için bekletecektir.
Daha sonra nereye taşınmasını istediğinizi belirtmeniz gerekiyor. Size dizin listesini veriyorum burada yapmanız gereken şey game dosyanızın hangi dizinde olduğunu belirtmeniz benim kullandığım oyunun game dosyası share/bin dizinin de bu yüzden share/bin olarak giriyorum.

XbA0VR.jpg


SON ) İşlem bu kadar eğer yedekleme seçti iseniz eski game dosyanız yedeklenecektir.
Daha sonra eski game dosyası silinip yerine yeni game dosyası taşınıp daha sonra da dosya izinleri verilecektir.
Son olarakta build işlemi tamamlandı diye uyarı alacaksınız ve işlem tamamlanmış olacaktır.

bv3rqd.jpg


DB BUİLD

1 ) terminal'i açın.

Bash:
Değerli ziyaretçimiz lütfen içeriği görüntüleyebilmek için Giriş yap ya da Kayıt ol to view codes content!

va9bk6.jpg


2 ) 3 Farklı seçenek gelecek 1 sadece GAME build eder, 2 sadece DB build eder ve 3 GAME ve DB build eder.
İkinci olarak DB build etmeyi göstereceğim. 2 Seçiyoruz.

r0r3WN.jpg


3 ) Yedekleme işlemi bu işlem eğer yedekle olarak seçerseniz eski db dosyanızı yedekleyip .tar.gz olarak source adı ve tarihi isim olarak atayıp oluşturacaktır.
Eğer yedekleme yapma seçeneğini seçerseniz yedekleme aşamasını boş geçecektir. Ben örnekte o alanı da görmeniz için yedekle seçeneğini seçeceğim.

P7908N.jpg


4 ) Build edilecek dosyayı seçme SBCP size src klasörün de bulunan tüm klasörleri listeleyecektir.
Bu alanda build etmek istediğiniz source klasörünü seçeceksiniz. Adını büyük küçük harflere dikkat ederek eksiksiz girmelisiniz.
Ben Vectors_Source klasörünü seçeceğim bu örneği bu source üzerinden göstereceğim.

gPaqdR.jpg


5 ) db src yolunu girmeniz gerekiyor bunu otomatik yapmayı düşündüm ama bir çok arkadaş bunu değiştiriyor
örneğin; source/db/src,server/db/src veya direkt db/src bu yüzden bunu seçilebilir olarak sundum.
Gelen ekranda seçtiğiniz source adı ile beraber örnekte gösterecektir.

dLpPQV.jpg


Build işlemi başlayacaktır. Bitene kadar bekleyin...

AOaL4p.jpg


6 ) Build işlemi tamamlandıktan sonra oluşan db dosyasını seçmeniz gerekiyor. Bunu da otomatik yapmayı düşündüm ama herkes kafasına göre derlenmiş db dosyasına isim atıyor bu yüzden bunu da seçtirmek zorundayım yoksa hata verecektir.
Size oluşan dosyaları görebilmeniz için liste olarak veriyorum arasından oluşan dosyanın adını girmenizi istiyorum.
Vectors_Source'de oluşan db dosyasının adı db_r55170 olduğu için adını giriyorum.

00d1v9.jpg


7 ) Bir kaç saniye seçtiğiniz dosyayı sıkıştırmak ve yeniden adlandırmak için bekletecektir.
Daha sonra nereye taşınmasını istediğinizi belirtmeniz gerekiyor. Size dizin listesini veriyorum burada yapmanız gereken şey db dosyanızın hangi dizinde olduğunu belirtmeniz benim kullandığım oyunun db dosyası share/bin dizinin de bu yüzden share/bin olarak giriyorum.

4p4P74.jpg


SON ) İşlem bu kadar eğer yedekleme seçti iseniz eski db dosyanız yedeklenecektir.
Daha sonra eski db dosyası silinip yerine yeni db dosyası taşınıp daha sonra da dosya izinleri verilecektir.
Son olarakta build işlemi tamamlandı diye uyarı alacaksınız ve işlem tamamlanmış olacaktır.

JV1aRo.jpg


GAME VE DB BUILD

Burda uzun uzun anlatılacak bir şey yok 3 seçiyorsunuz ve yukarıda yaptığımız 2 işlemi art arda yapıyorsunuz.

7Bzq9W.jpg


1,2 veya 3 seçtiniz işlemi tamamladınız ve yedeklemeyi seçtiniz diyelim.
Yedeklenen dosyaları game ve db dosyasının bulunduğu dizine aktarılır oradan bulabilirsiniz.
Yedekler source dosyanızın adı ve build ettiğiniz tarihi baz alarak isim atar ve tar.gz olarak sıkıştırır.


va9ppD.jpg


Son olarak herhangi bir işlem yapmanız gerekmiyor oyunu yeniden başlatarak build edilen dosyaları kullanabilirsiniz.
Kod:
Değerli ziyaretçimiz lütfen içeriği görüntüleyebilmek için Giriş yap ya da Kayıt ol to view codes content!